Mount Everest

Rasmus Kiilerich Kragh forsøger sig på Everest

Danske Rasmus Kiilerich Kragh forsøger sig på Everest her i foråret. Han er med på en kommerciel ekspedition, men forsøger sig uden umiddelbar support og uden ilt. Topforsøget er udsat til natten 21.-22. maj og vi må håbe det går godt. 

Pt. har ingen danskere besteget Everest uden kunstig ilt, den nærmeste er Allan Christensen som nåede godt 8.600 meter i år 2000 hvilket stadig er en af de helt store danske Himalaya præstationer. 

Del denne nyhed

Ligende artikler

Danskere på Everest 2026

Tæt på døden på Everest

Dawa Sherpa blev efterladt til døden på Everest – her til morgen kravlede han ind i base camp Det er

Tæt på Mount Everest

De fleste husker Tenzing og Hillary som de første på toppen af Mount Everest den 29. maj 1953. Men d.